top of page

היקב הפרטי של הרופא והפוליטיקאי




יקב "אלונה", שזכה בתואר "יקב הבוטיק הישראלי הקטן הטוב ביותר" בתחרות היין הבינלאומית "טרה וינו", הוא ללא ספק ציון דרך בדרכן של שתי משפחות, האחת משפחת רופאים (פרופ' מיכה וד"ר אילנה רבאו) והשנייה משפחת חקלאים-פוליטיקאים (אלי ופאני אזולאי), שהגשימו חלום באמצע החיים.

08/09/2008 בלה דיאמנט

יקב "אלונה" הוא סיפורו של יקב משפחתי במושב גבעת ניל"י, בלב ה"פרובנס" הישראלי שבאזור רמות מנשה, מועצה אזורית אלונה, ומכאן גם שמו של היקב שהתחיל לפעול ב-2001, כאשר שתי משפחות אוהבות יין ובעלות חזון משותף לייצור יין, חברו יחד להגשימו ממש באמצע החיים. משפחת אזולאי ומשפחת רבאו, ביחד עם ילדיהם וחבריהם, נוטלים חלק בגידול הכרמים, בצירת הענבים ,הכנת היין ומכירתו. אלי ופני אזולאי (60),שבחצר ביתם ממוקם היקב, עסקו כל חייהם בחקלאות, גם בתקופה בה כיהן אלי כראש המועצה האזורית אלונה. פרופסור מיכה רבאו (62), מומחה לכירורגיה של מערכת העיכול ב"איכילוב" וב"אסיא מדיקל" וד"ר אילנה רבאו (60), רופאת נשים ומיילדת ב"תל-השומר", הינם תושבי הרצליה, אך ביתם השני הוא בגבעת ניל"י, בלב הכרמים.

אומר פרופ' רבאו: "במשך שנים היה לי חלום לייצר יין. גדלתי בבית ייקי בתל-אביב, עם הורים שהיו חובבי יין וכנראה שזה עבר אלי בירושה. עבודת הרפואה היא עיסוק מתמיד במתח, ועל כן ההתעסקות ביין היא עבורי סוג של תרפיה, התרגעות, בריחה אל הטבע. לפני מספר שנים, באמצע החיים, מצאתי את עצמי הולך לקורסים שונים של טעימות יין, ואף השתתפתי בקורס לייצור יין ביקב במושב טל שחר, בהדרכתו של היינן ברי ססלוב". אלי אזולאי וד"ר אילנה רבאו, גם הם חובבי יין מושבעים, בחרו ללמוד במדרשת תל-חי ניהול יקב, כימיה של היין, גידול כרמים בסוגי האדמה השונים ואקלים מתאים וכן תחזוקת כרמים. שניהם סיימו את הקורס בהצלחה וקיבלו תעודת "מתמחה ביין" - cellar master. אומרת ד"ר רבאו, המוצאת עת עצמה בכל הזדמנות נמלטת משאון בית החולים אל היקב בגבעת ניל"י: "תהליך גידול הענבים, עשיית היין, הטעימה והערבוב הם הקובעים את רמתו של היין. יש לנו כ-10 טועמים מבני משפחות אזולאי ורבאו, כאשר הטעימה נעשית בעיניים עצומות וכל טועם נותן הערות בכתב. לפי התוצאות, אנחנו כצוות מחליטים על העירוב הנכון של יינות אלונה."

Featured Posts
Archive
bottom of page